Istraživanja pokazuju da već trogodišnjaci u rješavanju sukoba sa vršnjacima češće koriste objašnjavanje, što nije slučaj u odnosima s roditeljima. Tada su naši trogodišnji tvrdoglavci uglavnom isključivi
Kad treba očekivati da dijete aktivno počne reagirati na drugu djecu? Je li normalno da odraslija djeca u vrtiću manje gurkaju, negoduju ako im uzmu igračke, na malo grublji način udalje dijete koje je ušlo u njihov prostor.
U vrtiću djeca počinju sticati osnovne vještine komunikacije, koje će ih pratiti cijeli život. Nadograđivat će se, mijenjati, prilagođavati, ali ono što se u vrtiću nauči ili prihvati nekako ostaje sa nama. Makar u sjećanjima.
Pravila grupe
Nema dječijeg pedagoga ili psihologa koji neće istaknuti dobre strane vrtića, prije svega stalni kontakt sa vršnjacima, a onda i prihvatanje i poštovanje pravila grupe i funkcioniranja svakog djeteta u njoj.
Vrtić je mjesto gdje se počinju sticati socijalne vještine i uči o dijeljenju – jabuke, prostora, igračke…
Odnosi djece ovise o uzrastu. Tako imamo takozvano nezaokupljeno ponašanje – kad se dijete se ne igra, uglavnom nema stalnu pažnju za za aktivnosti koje se dešavaju oko njega. Imamo zatim, kako to stručnjaci zovu, solitarnu igru. I toga se sjećate iz djetinjstva. To je situacija kojoj se dijete samo igra ne obraćajući previše pažnju na druge. Obično je to tako do druge godine. Baš kao i situacija u kojoj neka djeca samo stoje sa strane i posmatraju druge u igri ili nakon treće godine kad se pridružuje grupi, dijeli radost igre, zadatke ili preuzima ulogu u grupi.
Od 2. do 5. godine.
Stručnjaci navode da od 2. do 5. godine, opada učestalost nezaokupljenog ponašanja, solitarne igre i posmatranja igre drugih, dok raste učestalost saradničke igre.
Najzastupljenija na tim uzrastima je pararelna igra. Paralelna igra kod starije dece može biti izraz nedostatka socijalnih vještina da se uključe u grupnu aktivnost koja se odvija.
Kada je u pitanju sukobljavanje, već od kraja prve godine, javljaju se sukobi među vršnjacima. Oni potiču od ograničene sposobnosti razumijevanja emocija i emocionalnih doživljaja drugih tokom predškolskog perioda. Djeca postaju lako preplavljena emocijama koje upravljaju privremeno njihovim ponašanjem i pažnjom. To može dovesti do snažnih, čestih promjena i erupcija u vršnjačkim odnosima.
Istraživanja pokazuju da već trogodišnjaci u rješavanju sukoba sa vršnjacima češće koriste objašnjavanje, što nije slučaj u odnosima s roditeljima. Tada su naši trogodišnji tvrdoglavci uglavnom isključivi.
U svakom slučaju, naoružajte se strpljenjem i imajte vremena za svoje mališane kako biste ih razgovorom uputili i pripremili na to divno i uzbudljivo okruženje u kojem će provoditi dobar dio dana sa svojim vršnjacima i gdje će učiti i otkrivati nove stvari.
A ako negde i zapne, uvijek imate vaspitačice koje će pomoći i biti vaši najsjajni vodiči kroz djetinjstvo vašeg djeteta.