Jeste li znali da većinu osobina stičemo kao djeca? Naša ličnost je praktično neodvojiva od našeg svakodnevnog života i upliće se u sve odluke i izbore koje kroz život donosimo. Zavisi od mnogih faktora, a jedan od njih je i vaspitanje
Šta utiče na nas, na ono što jesmo kao odrasli, kao ličnosti karakteri?
Neki će reći da je to kućni odnos, odnos prema porodici, izbor zanimanja, način na koji biramo prijatelje ili partnera, pa i drugi, važni i oni manje važni izbori u životu.
No, jeste li znali da većinu osobina stičemo kao djeca? Naša ličnost je praktično neodvojiva od našeg svakodnevnog života i upliće se u sve odluke i izbore koje kroz život donosimo. Zavisi od mnogih faktora, a jedan od njih je i vaspitanje.
Naime, psiholozi se slažu sa postulatom da većinu svojih karakternih osobina izgradimo u ranoj fazi života, prije nego što navršimo 7 godina.
Kad je vaspitanje i obrazovanje u pitanju, roditelji to čine najbolje što mogu, ali u vrtićima je zaposleno stručno osoblje sastavljeno od vaspitača, pedagoga, psihologa koji bi trebalo da nas usmjere bolje nego što bi to roditelji učinili.
Zato, ne treba zanemariti osobine koje naša djeca stiču u vrtiću, a korisne su za cijeli život.
To su osobine koje predstavljaju osnovu za intelektualnu, emocionalnu, socijalnu i fizičku zrelost.
Disciplina i odgovornost
Prvo što se polaskom u vrtić jesu radne navike.
Svakodnevnim usmjerenim aktivnostima kojima osoblje vrtića razvija intelektualne, kognitivne i motorne sposobnosti naša djeca stiču osjećaj discipline i poštovanja pravila, te naviku učenja i rada koja se zadržava tokom cijelog života.
Društvenost
Jedna od osnovnih osobina koja se stiče u vrtiću, a koja je djeci odgajanoj kod kuće u većoj ili manjoj mjeri uskraćena, jeste potreba za socijalizacijom i dijeljenjem vremena i prostora sa drugim vršnjacima.

Osim toga, dijete u vrtiću stiče, a kao odrastao čovjek koristi, pozitivan osjećaj za dijeljenje onoga što je njegovo sa drugima, čime se eliminiše sebičnost i istovremeno kreira ličnost koju će i drugi rado prihvatiti u društvo i zavoljeti.
Komunikativnost
U vrtiću stičemo vještine komunikacije, i to: sa drugarima iz vrtića, vaspitačima, tetama, roditeljima druge djece.
Još u vrtiću stičemo ispravan način komunikacije koji nas uči da, iako je važno šta kažemo, važan je i način na koji poruku prenesemo.
Samostalnost i samouvjerenost
Vjerovali ili ne samostalnost stičemo još u vrtiću. Time što se djeci prepuštaju radnje kao što je samostalno oblačenje, obuvanje, obavljanje lične higijene, dijete stiče potvrdu da samostalno može obaviti sve aktivnosti koje se pred njim nalaze.
Ovo ne samo da je potvrda njegove ličnosti, nego mu i podstiče samopouzdanje i sveopće zadovoljstvo samim sobom.
To praktično znači da dijete stiče pozitivnu sliku o sebi.
Jednakost i ravnopravnost
Ono što bi obavezno trebalo da ponesemo iz vrtića jesu osnove demokratije, odnosno jednakost i ravnopravnost sa svim ljudima nezavisno od njihovog pola, intelektualnih sposobnosti, fizičkih predispozicija, karakternih osobina, socijalnog statusa ili etničke, vjerske i rasne pripadnosti.
Empatija
Između ostalog, djeca razvijaju empatiju kao osjećaj za emotivno stanje drugih, brigu o drugoj djeci, te zaštitnički stav starijih prema mlađima.
Intelektualne i druge sposobnosti
U vriću takođe stičemo neka od svojih prvih saznanja o svijetu koji nas okružuje, postavljaju nam se prve zagonetke, kreiramo svoja prva remek djela, bavimo se fizičkim aktivnostima.
Sve ovo utiče na razvoj naših intelektualnih, motornih, kreativnih sposobnosti.
Važno je reći da u vrtiću stičemo i svoja prva saznanja o pravilnoj i zdravoj ishrani, koja je višestruko korisna za zdravlje i stil života koji ćemo voditi kasnije.
Ovo su samo neke od osnovnih karakternih osobina i znanja koje dobijamo u vrtiću. Vrtić djeci postaje druga kuća i druga porodica, te nije ni čudo da nas u ogromnoj mjeri gradi kao ličnosti dajući nam osobine koje su nam korisne i mnogo godina kasnije.