Vaši mališani su osnovci koji sada osim igre koja im je oduzimala najviše vremena imaju nove obaveze – školske aktivnosti. Zadaća je nešto za šta trebaju i moraju imati vremena, a koji im je to najteži predmet za koji redovno traže vašu pomoć ili je na prošlom roditeljskom sastanku učiteljica rekla da obratite pažnju baš na jezik ili matematiku?
Učiteljica Esma Slipac je za Kidsinfo.ba govorila koji su to najteži nastavni predmeti za djecu do petog razreda te kako prevazići ovu prepreku.
– Razlike u tome koji nastavni predmet djeci najteže pada postoje među djecom, ali i među razredima. Problem za djecu često predstavljaju predmeti koji traže njihovu veću pažnju i za koje moraju više i češće učiti kod kuće. Teško im je izdvojiti vrijeme, ali to predmeti poput Moje okoline ili Prirode i društva moraju dobiti, više vremena i samostalnog rada. Možda se misli da je Matematika najteži predmet, ali ona to nije, ona im je jedan od zanimljivijih predmeta koje vole i oko kojih se trude na času – rekla je.
I neki od roditelja se sjećaju sličnih problema, dopunske nastave ili suza prolivenih nad knjigom. Učiteljica o dopunskoj nastavi za ove predmete kaže:
– Za ove predmete dopunska nastava nije potrebna. Gradivo objašnjeno na časovima popunilo je taj obavezni dio, a zadatak je na djeci, učenje i oni ga uz pomoć roditelja trebaju obaviti -.
Koji predmeti osim ovih mogu biti problematični, ona govori da je često riječ o maternjem jeziku.
– Svaki od predmeta za neko dijete može biti problematičan. Bosanski jezik i čitanje lektire nekada može predstaviti ogroman problem za koji je potrebno izgraditi radne navike – kazala je.
Zanimljiv ili dosadan, kako vaša djeca opisuju problematični predmet? Roditeljstvo ovdje pokazuje svoje jake strane i tada su mama i tata tu da pomognu i riješe problem. Strah od škole ili učitelja posebna je tema vrijedna pažnje, a učiteljica ističe kako on ne bi trebao biti problem koji dovodi do toga da djeca neki predmet teže razumiju.
– To, govoreći iz mog dosadašnjeg iskustva, ne bi trebao biti problem, jer se svaki od prosvjetnih radnika trudi da svaki dan prenosi znanje na najbolji mogući način, da ih upozna s gradivom kako bi ga usvojili – naglašava.
Da li se prepreka zvana ”najteži predmet” u školi prevazilazi s godinama ili raste, učiteljica pojašnjava.
– Odrastanjem ozbiljnije shvataju svoje obaveze, više im vremena posvećuju, ali se istovremeno i oslanjaju na pomoć roditelja s ciljem prevazilaženja problema. Devetogodišnje obrazovanje nije donijelo velike promjene niti razlike u učenju djece. Sve je prilagođeno njihovim potrebama i uzrastu i tu je samo zbog njih – dodala je.
Ovo je vrijeme u kojem skoro svaki osnovac ima svoj mobilni telefon, a na kojem osim igrica može pronaći i korisne aplikacije za učenje. Jeste li već otkrili neke takve?
Matematika ili jezik nisu bauk, zato roditelji, budite tu i pomozite im da najteži predmet postane lagan kao ostali.
(Melika Sarajlić/Kidsinfo.ba)
Pročitajte još:
Sedmogodišnjaci vole rutinu i pravila