Svako dijete nosi u sebi potencijal za izvrsnost, ali ta izvrsnost treba biti aktivno razvijana
Nepredvidiv je tempo života kojim živimo i to osjećaju i naša djeca. Brojni su izazovi s kojima se moraju nositi dok odrastaju.
I baš zato treba im pomoć. A roditelji trebaju naučiti da je najmoćniji alat kojeg imamo njegovanje dječjih vrlina.
Odgovor je u vrlinama
Psiholozi ističu zašto su vrline toliko važne u modernom svijetu i zašto ih je važno prepoznati kod djece.
– Kada u razgovoru pitamo roditelje koji im je glavni cilj u odgoju, najčešći odgovor nije da budu uspješni ili bogati, već da izrastu u sretne i dobre ljude. No, priznaju da i sami često ne znaju ili su nesigurni kako to postići. Mi im uvijek kažemo da odgovor leži u vrlinama. Cilj nije da dijete postane nogometaš, nego da razvije timski duh i suradljivost. Na prvu nas malo čudno gledaju, ali onda im objasnimo što su to zapravo vrline i postane im jasnije da je to zapravo ono što oni žele – ističu stručnjaci.
Dodaju kako svako dijete nosi u sebi potencijal za izvrsnost, ali ta izvrsnost treba biti aktivno razvijana.
– Način na koji se to ostvaruje je kroz razvoj vrlina. Vrline kao što su empatija, strpljenje, marljivost, timski rad samo su neki od preduvjeta za uspješno snalaženje u današnjem društvu – ali im se nažalost ne pridaje dovoljno pažnje – savjetuju psiholozi.
Vrline nisu jedan čin ili dobro djelo, već predstavljaju trajnu sposobnost za činjenje dobrih djela. Kroz dugoročno vježbanje vrlina one nas oblikuju i postaju naša “druga narav”. A jednom kada ih djeca usvoje, mogu ih kasnije prakticirati u bilo kojoj situaciji tijekom života.
Kako ih roditelji mogu njegovati?
Vrline se kod djece ne razvijaju samo učenjem, već primarno vježbom i dosljednim prakticiranjem u svakodnevnim situacijama.
Koji nam je krajnji cilj?
Kao roditeljima, važno je osvijestiti si koji nam je krajnji cilj u odgoju kada pristupamo nekoj situaciji.
Primjerice:
- Cilj nije da dijete nauči gradivo za taj jedan test, nego da postane osoba koja uči i ustraje.
- Cilj nije natjerati dijete da dijeli igračke, nego da postane darežljivo i nesebično.
- Cilj nije postići da dijete piše zadaću, nego da postane marljivo i savjesno.
- Cilj nije da dijete postane nogometaš, nego da razvije timski duh i suradljivost.
Razvojem vrlina kroz svakodnevne situacije dijete stječe trajnu sposobnost donošenja dobrih odluka i uspješnog odgovora na životne izazove.
Drugim riječima, stvara dugoročne preduvjete za životni uspjeh..