Razgovor o školi ne bi trebao biti samo razgovor o ocjenama, nego i o socijalnim vještinama koje bi svako dijete trebalo da razvije. Na pitanje šta činiti da školsko doba bude ugodno i da prođe sa što manje stresa, odgovorila je poznata zagrebačka psihologinja Radojka Sućeska Ligutić.
– Trebate znati da znanje i ocjene nisu najvažniji, nego to koliko je dijete socijalno zrelo, odnosno socijalno spremno za školu. Dijete će moći učiti ako rado ide u školu, a rado će ići u školu ako tamo ima dobrog prijatelja i grupu u kojoj je prihvaćeno. Ako ga stalno zadirkuju, ako mora mijenjati prijatelje ili ako je odbačeno i nema nijednog dobrog prijatelja, dijete će nerado ići u školu – kazala je ona.
Naime, psihologinja je naglasila da je izuzetno važno slušati dijete kada priča o svojim aktivnostima u školi.
– Doznat ćete o vrijednostima njegovih vršnjaka, te o tome kako je vaše dijete prihvaćeno. Naime, razgovor o školi ne smije biti samo razgovor o ocjenama. Vrlo je važno djecu učiti kako da stvaraju odnose, kako da prepoznaju dobrog prijatelja, te ruganje i ismijavanje. Tek kada se dijete dobro osjeća u društvu vršnjaka dolazi drugi korak, a to je interes za gradivo i učenje predmeta – rekla je kazala je psihologinja Sućeska Ligutić.
Vrlo je važno, napomenula je, i to da djecu naučite kako da uče.
– Djeca ne znaju kako učiti i tome ih niko ne podučava pa bi bilo dobro da roditelji potraže savjete u knjigama ili neka se prisjete svojih taktika. U svakoj fazi učenja i ponavljanja malo roditeljskog prisustva i ispitivanja dobro će doći – savjetuje ona.
(mamatataja.hr/kidsinfo.ba)