Oduvijek su djeca htjela biti odraslija nego što u tom trenutku jesu. No, nekad njihova želja nije opasna, a nekad, kao u novom svjetskom trendu, krije opasnosti koje oni ne mogu vidjeti
Svaka današnja mama koja kaže da baš uopće nikad nije kopala po maminim torbicama ili ladicama i isprobavala šminku – gotovo da ćemo sigurno odmah reći da mulja ili laže. Svima su nam mamina šminka, mamine kremice i mamini lakovi bili zanimljiviji od svih igračaka.
No, nekada je to bio tek pokoji ruž, jedna krema (često samo obična “Nivea”…) i nekoliko boja sjenila.
Tu nastaje problem
Danas je priča sasvim drukčija. Šminka se najčešće sadrži od nekoliko kompleta svega i svačega, pa još nekoliko maskara, o ruževima da ne pričamo. No, kreme, i općenito njega kože su dobile poseban „update“. Umjesto – kreme – najčešće obične, bijele, guste, većina žena danas posjeduje police i torbice pune retinola, hijalurona, kolagena i sličnih proizvoda. To su sve proizvodi s ciljanim područjem upotrebe i nije ih dobro uzimati drukčije nego prema uputama.
I tu nastaje problem. Naravno, djeca ne bi trebala koristiti te proizvode. No, djeca gledaju ne samo roditelje, nego i poznate influencerice na raznim platformama kako hvale takve proizvode, gotovo svaka se tijekom svoje video objave, potpuno nevezane uz kremu – maže kremom, odnosno odrađuje svoju dnevnu rutinu. Djeca to gledaju i požele isto. Ništa neobično.
Trend koji skupo košta
No, Britansko udruženje dermatologa objavilo je upozorenje u kojem kažu da bi sve veći trend da djeca od osam godina koriste proizvode za njegu kože mogao dovesti do povećanog broja nepopravljivih problema s kožom kod djece. Tu je i famozni trend nazvan globalno „Sephora Kids“, koji označava djecu koja ulaze u Sephoru, poznatu drogeriju, te tamo kupuju ili samo isprobavaju razne kozmetičke proizvode neprimjerene dobi.
Britanski dermatolozi ističu da mnoge takve kreme kakve su na ovaj način dostupne djeci sadrže potencijalno štetne aktivne sastojke namijenjene samo odraslima, poput kiselina za piling. Ti sastojci mogu izazvati alergije ili ekceme.
Dodatno je otežavajuća okolnost to što su mnogi takvi proizvodi u vrlo privlačnim pakiranjima, čak i djeci izrazito zanimljivi. Jedan od takvih brandova je Drunk Elephant, čiji su proizvodi poprilično „razvikani“ i djeci atraktivni zbog simpatičnih sličica životinja na proizvodima. No, dermatolozi upozoravaju da mnogi od njegovih najbolje prodavanih proizvoda sadrže sredstva za eksfolijaciju kao što su alfa i beta hidroksi kiseline i derivat vitamina A retinol.
Važno je da djeca budu informirana
Sve je to doseglo takve razine da se morala na društvenim mrežama oglasiti i osnivačica tog branda, Tiffany Masterson, i poručila djeci djeci i tinejdžerima da se „drže podalje od naših snažnijih proizvoda koji uključuju kiseline i retinole“.
Pedijatrijska dermatologinja dr. Tess McPherson rekla je da je važno da djeca dobiju “informacije, a ne dezinformacije” o njezi kože.
– Mnogi ti proizvodi su protiv starenja. Možda su prikladni za stariju kožu – ali nisu prikladni za djecu. Oni mogu izazvati iritaciju kože bez obzira na dob – ali jasno je da za mlađu kožu mogu biti potencijalno opasni ili problematični. Djetetu s ekcemom ili osjetljivom kožom, mogli bi uzrokovati značajne probleme. Mnogi od njih su vrlo mirisni i djeca bi mogla dobiti kontaktne alergije na neke od tih proizvoda – istakla je.
Dr. McPherson, koja predstavlja Britansku udrugu dermatologa, savjetovala je roditeljima koji žele riješiti problem kože svoje djece da razgovaraju s liječnikom ili dermatologom kako bi dobili učinkovite tretmane, a ne tražili rješenje na internetu. Ona kaže da se djeca trebaju držati podalje od proizvoda protiv starenja kao što je retinol.
Sa ovakvim proizvodima ne postoji dobno ograničenje za kupovinu proizvoda, a čini se da bi to uskoro moglo postati nužno. Jer Sephora Kids postaju sve veći problem – kako roditeljima, tako i drogerijama, a na kraju krajeva i djeci, samo što oni još nisu tog svjesni.