Ukoliko ste u potrazi za poklonom pomoću kojeg će se djeca zabaviti, ali i naučiti nove i korisne stvari, preporučujemo vam personalizirane knjige koje u svojoj ponudi ima „Mali slon“. Naime, riječ je o knjigama koje djecu različitih uzrasta vode u bajkoviti i čudesni svijet mašte, a ono što je posebno bitno naglasiti jeste da su mališani glavni junaci priča.
O knjigama koje imaju u svojoj ponudi, najpopularnijim naslovima i još mnogim temama vezanim za čitanje s djecom za naš portal govori Melisa Arapović-Grubor, vlasnica franšize „Mali slon“ za Bosnu i Hercegovinu (BiH). Na početku razgovora nam otkriva kako je, zajedno sa suprugom, došla na ideju da pokrene „Mali slon“ priču u našoj zemlji.
Melisa: Ideja o pokretanju ovog biznisa u našoj zemlji javila se suptilno i neplanirano. Kao mladi roditelji, suprug i ja, smo istraživali o zanimljivim metodama uz pomoć kojih bi zainteresovali svoje dječake za čitanje. I tako smo došli do „Malog slona“. Ovaj projekat nismo započeli da bismo ostvarili neki značajan profit, već isključivo iz ljubavi i velike želje da našoj djeci, ali i mališanima u BiH, omogućimo da uživaju u magiji pisane riječi na malo drugačiji način, odnosno da i oni, baš kao i mališani širom svijeta, uživaju u knjigama u kojima su glavni junaci.
Kidsinfo: Jeste li zadovoljni kako se ta priča, do sada, razvija?
Melisa: Interes je prisutan, reakcije ljudi kada im knjige stignu su sjajne i to nam je potvrda da ova priča ima veliki potencijal da na tržištu bude prisutna još mnogo godina, te da uveseljava mališane iz naše zemlje i pomogne im da razvijaju maštu, kreativnost i da unapređuju svoj vokabular. Ukratko, da zavole knjige i da ih smatraju izvorom zabave kojem se rado vraćaju.
Kidsinfo: Ukoliko biste proizvode koje imate u svojoj ponudi trebali da predstavite u kratkim crtama, šta biste o njima rekli?
Melisa: Neskromno, ali rekla bih da je ovo jedan od najljepših poklona koji djetetu možete darovati. Ostaje kao trajna uspomena, a usput je i odličan edukacijski alat uz koji dijete razvija svoju maštu, proširuje znanje i bogati svoj rječnik. Ovo je poklon uz koji raste dječija ljubav prema knjigama.
Kidsinfo: Šta mislite da je knjige iz Vaše ponude izdvojilo na tržištu?
Melisa: Personalizacija. U knjige možete, pored imena i prezimena djeteta, dodati fotografiju, posvetu, grad u kojem dijete živi, a u neke možete dodati i imena braće, sestara, rođaka, prijatelja… U knjizi „Blago“, za stariji uzrast, spominju se sva imena djece iz razreda. Sa svim tim podacima, mi pripremamo knjigu koja je svaki put drugačija i unikatna za svako dijete.
Kidsinfo: Koliko priča imate u svojoj ponudi?
Melisa: Trenutno na web stranici imamo 22 naslova. Deset personaliziranih zbirki pjesmica za mališane od jedne do tri godine i 12 za uzrast od tri do deset godina. Sve naslove, cijene, kao i kratak opis priča možete pronaći na www.malislon.ba.
Kidsinfo: U čemu se knjige međusobno razlikuju, a u kontekstu uzrasta za koji su namijenjene?
Melisa: Svaka knjiga je napisana u skladu s uzrastom djeteta. Knjige namijenjene trogodišnjacima su podijeljene po poglavljima jer znamo da struktura mozga kod trogodišnjaka i sedmogodišnjaka nije ista. Nije isti ni nivo kognitivnog razvoja, pamćenja niti načina razmišljanja i procesiranja informacija. Čitalac, u svakom trenutku, može prekinuti čitanje kada dođe do kraja poglavlja, pa nastaviti kada se dijete odmori. Ono što je knjigama zajedničko jeste činjenica da su jako edukativne, obiluju prekrasnim ilustracijama, te djeci na suptilan način prenose važne informacije o životinjama, ali i važne lekcije o prijateljstvu, učenju, vršnjačkom nasilju i životu općenito. Dodatna vrijednost naših knjiga su ilustracije za mlađu djecu koje su pripremljene tako da mališani, posmatrajući ih, uče kako da jednostavno nacrtaju žirafu, zebru, slona i ostale životinje.
Kidsinfo: Imate li namjeru da u skorijoj budućnosti proširite svoju ponudu?
Melisa: Naravno, ponudu vrlo često osvježavamo novim naslovima. U januaru smo objavili naslov „Gusarski kapetan“, knjigu koja je namijenjena dječacima starijim od šest godina, te preklapalicu „U ZOO vrtu“. U februaru su stigle preklapalice „Pseći prijatelji“ i „Mace“. Trenutno pripremamo još dva naslova koja ćemo uskoro objaviti, ali i još neka iznenađenja o kojima ćemo pričati više polovinom ove godine.
Kidsinfo: Gdje i kako svi zainteresovani mogu naručiti Vaše knjige?
Melisa: Naša prodaja je isključivo online i narudžbe se vrše putem naše web stranice www.malislon.ba. Proizvodi se mogu kupiti i putem OREA bazara i kod njih vrlo često imate odlične akcije, te knjige možete kupiti po povoljnijim cijenama. Svakodnevno šaljemo u sve dijelove BiH, ali i u pojedine zemlje EU. Imali smo mnogo upita i iz susjednih zemalja, međutim, poštarina je zaista preskupa i još uvijek nismo pronašli način da po povoljnim cijenama knjige dostavimo, recimo, u Crnu Goru. No, naši kupci su vrlo kreativni, pa naruče na adresu poznanika koje imaju u našoj zemlji kako bi obradovali svoje mališane.
Kidsinfo: Koja je to najprodavanija knjige iz Vaše ponude?
Melisa: Svaka knjiga je posebna na svoj način, ali možemo reći da su neke od najprodavanijih „Sedam princeza“, „Afrika“ i ZOO. „Jura avantura“ je omiljena dječacima, a u preklapalicama se ističe zbirka pjesmica „U šumi“. No, čini se da će je uskoro prestići „U ZOO vrtu“, jer je ona u vrlo kratkom roku oduševila naše kupce.
Kidsinfo: Ko su Vaši najčešći kupci?
Melisa: Naš utisak je da su to ljudi koji znaju šta je prava vrijednost knjige i koji se trude da svojim mališanima osiguraju djetinjstvo u kojem je edukacija sastavni dio odrastanja, a čitanje jedan od glavnih izvora zabave. Naši kupci su zaista divni i prijatni ljudi i mi uživamo u komunikaciji s njima.
Kidsinfo: Koliko i zbog čega je, po Vašem mišljenju, bitno da roditelji uče djecu da čitaju knjige?
Melisa: Djeca najprije uče posmatrajući roditelje, braću i sestre, pa onda i ostale ljude koji ih okružuju. Ako djeci nismo osigurali okruženje u kojem su knjige sastavni dio dana, ako im nismo čitali svaki put kada su to od nas tražili, ako nikada roditelje nisu vidjeli s knjigom u rukama, kako onda možemo očekivati da će se zainteresovati za knjige, čitanje, a kasnije i učenje? Moje mišljenje je da je roditelj dužan postaviti temelj za sve djetetove navike, kako za ishranu i higijenu, jednako tako i za čitanje. Vrtić, škola, produženi boravak i ostale ustanove, te ljudi koji će u jednoj fazi života biti dio odrastanja djeteta, temelje koje je roditelj postavio mogu samo nadograđivati, ali je na roditelju glavna odgovornost. Isto tako, nije dovoljno samo kupiti knjigu. Čitanje je zajednička aktivnost i to je jedan od najefikasnijih načina da provedete kvalitetno vrijeme sa svojim djetetom.
Kidsinfo: Često je mišljenje da su društvene mreže i pametni uređaji čitanje knjiga „bacili“ u drugi plan. No, je li to baš tako, a na osnovu Vašeg iskustva kada je o poslovanju riječ?
Melisa: Mi živimo u jednom od najljepših, ali i najizazovnijih doba ikad. Ja ne mislim da su pametni uređaji naštetili knjigama, upravo suprotno, knjige i znanje su danas dostupniji nego ikad. Na društvenim mrežama ljudi razmjenjuju iskustva, pišu preporuke i recenzije i dijele savjete za pronalazak knjiga u online formatima. Jednostavno je, ko je naučio čitati i ko voli magiju pisane riječi, sve što ste naveli će koristiti kako bi sebi olakšao put do novog naslova. Ko nije ljubitelj knjiga, neće mu pomoći ni svi pisci, ni biblioteke svijeta. Mi kao društvo volimo krivce pronalaziti u stvarima koje nas okružuju, jer izbjegavamo svoju odgovornost. Nisu krivi pametni uređaji što ih djeca biraju rađe nego knjigu. Odgovornost je isključivo na roditeljima koji su djeci pametne uređaje nametnuli kao glavno sredstvo za rješavanje problema dosade. Ja nemam ništa protiv pametnih uređaja, dok god je sadržaj koji djeca prate smislen i edukativan. Mi od samog početka, imamo jasno definisanu svoju ciljnu skupinu i, kao što rekoh, prezadovoljni smo načinom saradnje sa našim kupcima. Većina tih ljudi su kupci koji se nama stalno vraćaju, mame i tate koji jedva čekaju da izađe neka nova knjiga da bi upotpunili dječiju biblioteku. Među našim čitateljima su i djeca koja imaju sve naše naslove, koja nam crtaju i šalju svoje verzije naših naslova i to su kupci kojima se mi obraćamo i zbog kojih smo tu. Ono što smo mi zaključili, kroz višegodišnje iskustvo, jeste da ne postoji mališan koji ne voli da mu se čita. Na roditeljima je kako i u kojoj mjeri će njegovati tu ljubav i putovanja u svijet mašte, te dječiju opčinjenost knjigama i ilustracijama.
(Kidsinfo.ba)