Čini li ti se ponekad da tvoj dvogodišnjak ili trogodišnjak ne mari za nikog osim za sebe? Pa, postoji i naučni razlog za to!
Prema novoj studiji objavljenoj u časopisu Nature Communications, tek kad dijete napuni 4 godine ono počinje imati empatiju.
Istraživači s Instituta Max Planck za ljudske kognitivne i moždane znanosti (MPI CBS) u Leipzigu i na Sveučilištu Leiden kažu da ovakva vrsta društvene svijesti proizlazi iz sazrijevanja kritične veze vlakana u mozgu, što se zapravo događa do 4. godine života. U osnovi, regija na stražnjem dijelu temporalnog režnja odgovorna za razmišljanje o drugima i njihovim mislima i regija u prednjem režnja koja je uključena u pomaganje ljudima da razumiju što je stvarni svijet (ne samo njihov vlastiti svijet) i misli drugih, ostaje odvojena to čarobne četvrte godine.
Dakle, 4. godina je kada djeca razvijaju tu “Teoriju uma” ili sposobnost pripisivanja misli i vjerovanja drugima. Karakterizira ga i razumijevanje da vjerovanja drugih mogu biti različita od vlastitih.
Prije 4. godine djeca nisu u stanju shvatiti da bi misli mogle postojati neovisno o onome što vide i znaju o svom svijetu. Naprimjer, trogodišnjak koji je u kutiji čokolade pronašao olovke, misli kako bi svako dijete očekivalo da će naći olovke u kutiji čokolade, čak i ako nije imalo isto iskustvo.
(miss7mama.24sata.hr/Kidsinfo.ba)
Pročitajte još: