Činjenica da je reći „moje dijete neće ići u školu“ kontroverzno, samo dokazuje koliko smo duboko programirani, ističe australijski poduzetnik
Sve se češće sreće mišljenje da je obrazovni sistem zastario i da ne prati realne potrebe pojedinca, da ne daje priliku za adekvatan razvoj u vremenu u kom živimo.
Upravo o tome govori i Jack Delosa, australijski poduzetnik, autor i govornik poznat po nekonvencionalnim stavovima o obrazovanju.
– Moja kćerka nikad neće ići u školu. Rođena je 2023. godine. Ako slijedi tradicionalni put, završila bi srednju školu 2040. godine, a fakultet oko 2045. godine – kazao Delosa, koji je i osnivač je platforme za poslovno obrazovanje The Entourage, koja pomaže malim biznisima da rastu kroz praktična znanja iz poduzetništva.
Stvarni svijet
On ističe kako škole ni danas djecu ne podučavaju onome što je relevantno, a tek kako će biti za dvadeset godina ne želi ni da razmišlja.

– Cijeli sistem je osmišljen u 1800-im kako bi proizvodio radnike za fabrike. Ipak, niko se ne zaustavlja da postavi pitanje da li škola zaista priprema djecu za stvarni svijet? Samo pretpostavljamo da da, jer su nas tako učili – dodaje Delosa.
On se zalaže za alternativne oblike učenja koji se fokusiraju na stvarne vještine, emocionalnu inteligenciju, kreativnost i finansijsku pismenost – za razliku od tradicionalnog školskog sistema, za koji smatra da ne prati potrebe savremenog društva, guši individualnost i kreativnost i ne priprema djecu za stvaran život.
Iskustva izvan učionice
Zato otvoreno ističe da njegova kćerka neće pohađati školu, već će se obrazovati kroz praktična iskustva, mentorski rad i slobodno istraživanje sveta oko sebe:
– Činjenica da je reći „moje dijete neće ići u školu“ kontroverzno, samo dokazuje koliko smo duboko programirani. Moderni svet nagrađuje nezavisno razmišljanje, rješavanje stvarnih problema i prilagodljivost. Ništa od toga se ne uči pamćenjem udžbenika u sistemu koji je osmišljen prije 200 godina – otvoreno iznosi svoje mišljenje Delosa.
Otvoreno navodi i najvažnije razloge zbog kojih je odlučio kćerku obrazovati kod kuće:
– Neće ići u školu zato što previše cijenimo obrazovanje. Naučiće osnove čitanja, pisanja i matematike uz tutore, ali će zaista rasti kroz rješavanje stvarnih problema, biti okružena izvanrednim ljudima i kroz iskustva izvan učionice – zaključuje.
Kako je širom svijeta?
Inače, djeca širom svijeta imaju određen nivo obrazovanja koje moraju proći prema zakonima država.
Umjesto u osnovnu školu, koja je prema zakonima skoro svih zemalja na svijetu obavezna, brojni roditelji širom svijeta, a najviše na Zapadu, svoju djecu uče kod kuće. Zakoni su drugačije od države do države, no, najčešće je upravo školovanje kod kuće legalizirano, posebno u Sjedinjenim Državama, gdje se čak 4 miliona djece educira kod kuće. To je više nego kad bi sabrali djecu koja umjesto u školu ostaju kući širom svijeta.
U Velikoj Britaniji, prema statistikama 57 hiljada djece ne ide u školu, u Francuskoj 63 hiljade, u Australiji 30 hiljada, a u Rusiji, neke procjene kažu, i do 100 hiljada.
Trend je započeo mnogo prije pandemije virusa COVID-19. No, baš je ta situacija pojačala uvjerenje roditelja da sami promjene sistem te djecu educiraju kod kuće. To međutim nije dozvoljeno u zemljama regiona.