Kompanija Lego je sprovela globalno istraživanje o tome na koji način djevojčice i dječaci biraju igračke, a koje je pokazalo da su njihovi izbori i dalje pod uticajem rodnih stereotipa.
Naime, 71% anketiranih dječaka je izjavilo da se plaši ismijavanja od strane drugara ukoliko bi se igrali sa “igračkama za djevojčice”, što je strah koji dijele i njihovi roditelji.
– Roditelji više strahuju da će im sinove ismijavati zbog igranja sa igračkama koje su namijenjene drugom polu, nego kćerke – rekla je Madeline Di Nonno, koja se zalaže za rodnu ravnopravnost u medijima i koja je sprovela istraživanje.
– Razlog za ovo jeste što se aktivnosti tipične za muškarce više cijene. Sve dok društvo ne počne aktivnosti i ponašanja koja su tipično povezana sa ženama smatrati jednako vrijednim ili važnim, djeca će biti podložna razmišljanju u okviru rodnih stereotipa – kazala je Di Nonno.
– Ovakvi rezultati pokazuju koliko su ukorijenjeni rodni stereotipi širom svijeta – rekla je Geena Davis, dobitnica Oskara, glumica i aktivistkinja koja je 2004. godine osnovala institut za borbu protiv negativnih rodnih stereotipa.
Prof. neurobiologije Gina Rippon ističe da postoji asimetrija.
– Ohrabrujemo djevojčice da se igraju “igračkama za dječake”, ali ne i obrnuto – kaže ona.
Ovo predstavlja problem jer igračke pomažu u razvijanju vještina.
– Dakle, ako djevojčice ne slažu Lego kockice ili bilo kakve druge, one ne razvijaju spacijalne vještine koje će im kasnije trebati u životu. Ako se lutke nameću samo djevojčicama, ali ne i dječacima, onda dječaci propuštaju razvijanje empatijskih vještina i saosjećanja – kaže Rippon.
Sve to je podstaklo čelnike Lego kompanije da promijene svoje igračke.
– Do sada je bilo češće da se dječaci igraju sa Lego kockicama, ali postoje novi proizvodi kao što je Lego Dots ili Lego City, te Spasilački kamp za divlje životinje koji su posebno osmišljeni da se dopadnu dječacima i djevojčicama – rekla je Goldin.
Goldin kaže da Lego više ne označava svoje proizvode sa “za djevojčice” ili “za dječake”. Na Lego.com kupci ne mogu pretražiti proizvode prema polu. Umjesto toga, pretraživanje se vrši prema temama.
– Cilj nam je da ohrabrimo dječake i djevojčice koji se žele igrati sa igračkama koji prema tradicionalnim viđenjima ‘nisu za njih’ – dodala je Goldin.
(lolamagazin.com, Kidsinfo.ba)