fbpx
/

Prvi dan škole „odgođen do daljnjeg“ za 140 miliona prvačića širom svijeta

Prvi dan škole – prekretački trenutak za najmlađe učenike i njihove roditelje širom svijeta – odgođen je zbog pandemije COVID-19 za približno 140 miliona mladih umova, kaže UNICEF u novoj analizi objavljenoj u vrijeme kad se ljetni raspust bliži kraju u mnogim dijelovima svijeta.

Za otprilike osam miliona učenika, čekanje na njihov prvi dan škole trajalo je više od godinu dana i još se čeka, jer žive u mjestima gdje su škole bile zatvorene tokom pandemije.

Prvi školski dan je prelomni trenutak u djetetovom životu – to je kretanje na put koji mijenja njihov život, put ličnog učenja i razvoja. Većina nas se može sjetiti bezbrojnih sitnih detalja-koju smo odjeću nosili, ime našeg učitelja/učiteljice, pored koga smo sjedili. Ali za milione djece, taj važan dan je odgođen do daljnjeg – rekla je izvršna direktorica UNICEF -a Henrietta Fore.

U mnogim dijelovima svijeta, milioni učenika prvog razreda čekali su da vide unutrašnjost učionice više od godinu dana. Milioni njih možda uopće neće vidjeti ovaj školski rok. Za najugroženije postoji rizik da nikad ne uđu u učionicu tokom njihovog života – kazala je.

Prvi razred postavlja temelje za buduće učenje, s uvodima u čitanje, pisanje i matematiku. To je također period kada učenje pomaže djeci da steknu nezavisnost, prilagode se novim rutinama i razviju smislene odnose s nastavnicima i drugim učenicima. Učenje u učionicama takođe omogućava nastavnicima da identifikuju i otklone kašnjenja u učenju, probleme mentalnog zdravlja i zlostavljanje koje mogu negativno uticati na dobrobit djece.

2020 godine., škole širom svijeta su bile potpuno zatvorene u prosjeku 79 nastavnih dana. Međutim, za 168 miliona učenika, nakon početka pandemije, škole su zatvorene gotovo cijelu godinu. Čak se i sada mnoga djeca suočavaju s drugom godinom s poremećajima u obrazovanju. Posljedice zatvaranja škola – nedostatak učenja, mentalni poremećaji, propuštene vakcinacije i povećani rizik od napuštanja škole, dječji rad i dječji brak – osjetit će mnoga djeca, posebno najmlađi učenici u kritičnim fazama razvoja.

Dok zemlje širom svijeta poduzimaju neke mjere za pružanje učenja na daljinu, najmanje 29 posto učenika osnovnih škola nije obuhvaćeno. Osim nedostatka sredstava za učenje na daljinu, najmlađa djeca možda neće moći učestvovati zbog nedostatka podrške u korištenju tehnologije, lošeg okruženja za učenje, pritiska za obavljanje kućanskih poslova ili prisiljenosti na rad.

Studije su pokazale da su pozitivna školska iskustva u ovom razdoblju prediktor budućih društvenih, emocionalnih i obrazovnih ishoda djece. U isto vrijeme, djeca koja zaostaju u učenju u ranim godinama često zaostaju i preostalo vrijeme koje provedu u školi, a jaz se godinama povećava. Broj godina obrazovanja koje dijete dobije takođe direktno utiče na njihovu buduću zaradu.

Osim ako se ne primijene mjere ublažavanja, Svjetska banka procjenjuje gubitak zarade od 10 hiljada milijardi dolara cijelu ovu generaciju studenata. Postojeći dokazi pokazuju da su troškovi rješavanja nedostataka u učenju manji i djelotvorniji kada se s njima radi ranije, te da ulaganja u obrazovanje podržavaju ekonomski oporavak, rast i prosperitet.

UNICEF poziva vlade da što prije ponovo otvore škole i da pruže sveobuhvatan odgovor za oporavak. Zajedno sa Svjetskom bankom i UNESCO -om, UNICEF poziva vlade da se fokusiraju na tri ključna prioriteta za oporavak u školama:

• Ciljani programi za vraćanje sve djece i mladih u školu gdje mogu pristupiti prilagođenim uslugama kako bi zadovoljili svoje učenje, zdravlje, psihosocijalno blagostanje i druge potrebe;

• Efikasno dopunsko učenje koje će pomoći učenicima da nadoknade izgubljeno učenje;

• Podrška nastavnicima u rješavanju gubitaka u učenju i uključivanju digitalne tehnologije u nastavu.

“Prvi dan u školi je dan nade i mogućnosti – dan za dobar početak. Ali sva djeca ne počinju dobro. Neka djeca uopće ne počinju”, rekla je Fore. Moramo otvoriti škole što je prije moguće, i odmah se moramo pozabaviti nedostacima u učenju koje je ova pandemija već stvorila. Ako to ne učinimo, neka djeca možda nikada neće sustići sistem. “

U narednim sedmicama UNICEF će nastaviti mobilizirati svoje partnere i javnost kako bi spriječio da ova obrazovna kriza postane obrazovna katastrofa. Online i offline kampanje okupit će svjetske lidere, nastavnike i roditelje oko zajedničkog cilja: što je prije moguće ponovo otvoriti škole. U pitanju je budućnost najugroženije djece svijeta.

(unicef.org, Kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Lana Lekić: Majčinstvo nije natjecanje

Naredna priča

Zavidna figura u sedmoj deceniji: Lepa Brena otkrila na čemu zasniva ishranu

Najnovije iz CORONAVIRUS

-->