fbpx

Detalji “obrazovne katastrofe u BiH”: Skoro 90 posto učenika četvrtog razreda osnovne škole ima mobilni telefon, a samo jedan posto je napredno u matematici

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je danas izvještaj i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2019 za Bosnu i Hercegovinu.

Izvještaj pokazuje u najmanju ruku veoma nizak nivo znanja u matematici i prirodnim naukama.

Nalazi istraživanja:

Učenici četvrtog razreda u BiH su na testu iz matematike ostvarili postignuće od 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira BiH ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 500 bodova i razlika u odnosu na prosjek jeste statistički značajna.

Prema postignuću iz matematike, učenici iz BiH postižu sličan rezultat kao njihovi vršnjaci iz Crne Gora (453 boda), Sjeverne Makedonije (472 boda) ili Katara (449 bodova). Po postignuću iz prirodnih nauka, BiH je poprilično izjednačena sa postignućima učenika iz Crne Gore (454 boda) ili Armenije (466 bodova).

Postignuća u prirodnim naukama su slična. Statistički značajno bolja postignuća imaju učenici BiH od učenika iz Irana, Omana, Azerbejdžana, Sjeverne Makedonije, Kosova, Saudijske Arabije, Maroka, Kuvajta, Južne Afrike, Pakistana i Filipina. Ostale zemlje učesnice, izuzev Gruzije, Crne Gore i Armenije ostvaruju statistički značajno bolje rezultate.

Ovo su najzanimljiviji detalji “obrazovne katastrofe u BiH”

24 % učenika četvrtog razreda osnovne škole u BiH ne može dostići čak ni niski nivo u oblasti matematike.

Oko 22% učenika ima vrlo ograničena znanja u prirodnim činjenicama jer ne dostižu niski nivo postignuća iz prirodnih nauka.

Samo 1% učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike i prirodnih nauka. 


Učenici 4. razreda osnovne škole koji posjeduju mobilni telefon
– 87% u BiH
– 65% u Singapuru
– 46% u Japanu
– 52% u Kineskom Tajpehu 

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje još jednom podcrtava kako je briga o kvalitetu obrazovanja najbolji način da pokažemo koliko smo odgovorno društvo. Obrazovni autoriteti bilo gdje u svijetu, pa tako i u našoj zemlji, imaju ključnu odgovornost da svako dijete dobije što bolje obrazovanje kako bi ispoljilo svoje potencijale, a ovo je i put da BiH dobije mlade ljude koji će ostvariti ekonomski i društvni napredak.

Stoga, Agencija upućuje apel obrazovnim vlastima da rezultate istraživanja TIMSS prihvate s ozbiljnošću, kako poticaj za ubrzavanje reformskih procesa.

Oni su uputili niz preporuka

Smanjiti postotak učenika čija su postignuća na niskom nivou, a istovremeno povećati postotak učenika koji postižu izvrsne rezultate.
Povećati obuhvatnost predškolskim odgojem i obrazovanjem u ranim uzrastima, s posebnim fokusom na uzrast od 3 godine života.
Smanjiti razliku postignuća učenika boljeg i lošijeg socio-ekonomskog statusa.
Poboljšati kvalitet nastave i nastavnog osoblja.
Osigurati suštinske promjene nastavnih planova i programa prema kurikulumu zasnovanom na ishodima učenja.
Na nivou sistema razvijati mehanizme praćenja kvaliteta obrazovanja.

(Buka.com, Kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Emina Jahović iskreno o razvodu i tome kako je on utjecao na njene sinove

Naredna priča

CHICovnik 2021: Planer za žene koji je najtraženiji poklon ovih blagdana!

Najnovije iz VIJESTI

-->