Hvaljenje inteligencije kod djeteta šteti njegovoj motivaciji i postignućima. Jednostavno ga blokira. Podsjećamo na koji način da ove školske i pedagoške godine na bolji način motivirate dijete i naučite ga da što uspješnije koristi svoj potencijal, da kritiku doživi kao poticaj, da jača razvojni mentalni sklop od malih nogu.
Početak je nove školske i vrtićke godine… Klinci i klinceze sa svojim teškim torbama na leđima te velikim i malim brigama u glavama kreću u nove avanture i izazove, a roditelji ih prate u stopu. Pripreme su u punom jeku, jurite i žurite na sve strane kako biste djecu opskrbili svim potrebnim stvarima, te kako bi im njihov novi početak bio baš kakav treba biti – predivan!
Napetost je prisutna i kod roditelja i kod djece jer su očekivanja i zahtjevi veći – prvi ili viši razred, novi početak, separacija i proces prilagodbe, učenje, pisanje domaćih zadaća, testovi, glazbena škola i sportske aktivnosti – sa sobom nose određenu dozu stresa. Kako da glave svima ostanu pribrane i mirne, a cijela nadolazeća godina radna, kvalitetna, zadovoljavajuća i vesela, pročitajte u tekstu koji slijedi. Otvorite um za nove ideje i pokušajte ih primijeniti u svom odnosu i radu s djecom!
U radu s djecom i mladima, kao i njihovim roditeljima, često čujem s obje strane kritike i nezadovoljstvo vezano uz učenje, ocjene, trud i sportske treninge. Neki roditelji, uslijed nezadovoljstva djetetovim ocjenama, ponekad kritiziraju vlastito dijete govoreći “Ništa ne učiš, samo ljenčariš i/ili igraš igrice.”, “Kako si mogao/la dobiti jedinicu iz matematike? Pa uvijek ti je matematika dobro išla!” ili “Moje dijete je tako pametno, ima same petice!”
Nadalje, ima roditelja koji zamjeraju djeci njihovu želju ili prerano odustajanje od neke izvannastavne aktivnosti, hvaleći i ističući pritom djetetov talent (primjerice, sluh potreban za sviranje određenog instrumenta ili fizičku sposobnost za određeni sport). Nezadovoljni su jer im nije jasno kako to da, usprkos fizičkoj predispoziciji i talentu, njihovo dijete više ne želi trenirati nogomet ili svirati violinu.
Ideja o hvaljenju truda i procesa je odavno poznata, no smatram da je itekako vrijedna pisanja, podsjećanja i dijeljenja. U svom TED talk videu znanstvenica Carol Dweck govori o važnosti jačanja razvojnog mentalnog sklopa kod djece od malih nogu.
(Roditelji.hr)