fbpx

Pitali smo logopeda za vas: Vježbe koje možete raditi s djecom tokom samoizolacije

Kako bi sebe i svoje bližnje zaštitili od potencijalne zaraze korona virusom, sve više ljudi odlučuje da boravak na javnim mjestima zamijeni toplinom svog dom. Preventivna izolacija utjecala je na svakodnevicu pripadnika svih generacija, a roditelji, između ostalog, nastoje da smisle aktivnosti kojima će zabaviti svoje mališane.

No, ne smijemo zaboraviti da zabava nije jedina obaveza tokom perioda samoizolacije, te da postoje i ona djeca koja, osim u školu, redovno idu i kod stručnjaka iz različitih oblasti koji im pomažu u savladavanju vještina.

Tu se, između ostalog, misli i na logopede, a diplomirana defektologinja-logopetkinja Irma Nuhić na početku razgovora za Kidsinfo.ba otkriva koje su to logopedske vježbe koje roditelji, tokom perioda samoizolacije, mogu obavljati s djecom.Potrebno je znati da svako dijete ima vlastiti stil učenja i to da uči u okvirima vlastitog iskustva. U skladu s tim je neophodno uvezati vizuelne, taktilno-kinestetičke i auditivne vježbe. U vizuelne vježbe spadaju: pisanje po zraku s otvorenim i zatvorenim očime, crtanje na djetetovim leđima i postavljanje tijela u oblik slova ili brojeva. Kod taktilno-kinestetičkih vježbi možete koristiti predmete iz okruženja, a dijete treba da ih istraži i upozna, te da opiše oblik, veličinu i boju. Djetetu možete dati i  izrezana slova u različitim bojama. Auditivne vježbe podrazumijevaju to da djetetu date nekoliko riječi s istim uzorkom (voda, roda i moda), te da s njim analizirate po čemu su te riječi slične. Nakon analize, dijete treba samo, a po ovom modelu, da kaže neke slične riječi – objašnjava Irma.Ona savjetuje roditeljima da je izuzetno važno da upotrebu pametnih uređaja i gledanje TV-a kontroliraju tokom trajanja samoizolacije.Potrebno je da pametno koristimo elektronske uređaje. Djeci treba birati sadržaje koje mogu da gledaju na tabletima. Preporučujem audio priče koje možete slušati, pa zajedno sa svojom djecom prepričavati. Ta vrsta sadržaja će djeci pružiti novu dimenziju kroz logiku, dinamiku i ritam govora. Također, možete napraviti i play listu omiljenih pjesmica vašeg djeteta, te ih tako podstaći da pjevaju i plešu, tačnije da vrijeme iskoriste kvalitetno i bez direktnog utjecaja pametnih uređaja – kaže Irma i dodaje da je izuzetno važno da djeca uživaju u vježbama koje moraju podrazumijevati tačno koncipiran redoslijed obavljanja zadataka.No, nemojte zaboraviti da, iako radite u uslovima samoizolacije, rezultate i napredak vašeg djeteta treba da dobije i stručno lice.Svaki roditelj treba da sakuplja, integriše i interpretira prikupljenje podatke u toku rada svoga djeteta. Na osnovu tog izvješća će dobiti preporuke za dalji terapijski proces – zaključuje Irma na kraju razgovora. (Kidsinfo.ba/Milica Brčkalo)

Prethodna priča

RTRS: Nastava na daljinu za učenike od prvog do petog razreda

Naredna priča

Amra Džeko: Poseban dan u periodu karantena

Najnovije iz VIJESTI

-->