fbpx

UNICEF BiH: Ilustracije na temu “Djevojčice i mediji”

UNICEF BiH je u saradnji s Regulatornom agencijom za komunikacije, uradio seriju ilustracija na temu “Djevojčice i mediji”.

Podaci korišteni za ilustracije su iz istraživanja “Medijske navike djece i stavovi roditelja“, a objavljuju se povodom obilježavanja Međunarodnog dana žena.

Ilustracija 1

Djeca uglavnom vide pozitivne strane društvenih mreža, stranica i aplikacija koje koriste. Tek četvrtina djece navodi da na društvenim mrežama postoji pritisak da se izgleda popularno, a petina da su na njima ljudi zlobni jedni prema drugima. Djevojčice češće od dječaka smatraju da su na mrežama prisutni zlobni komentari i postupci, pokazalo je istraživanje ˝Medijske navike djece i stavovi roditelja˝ UNICEF-a BiH i @Regulatorne agencije za komunikacije.

Ilustracija 2

Djeca različitih uzrasta na uređajima koji su im dostupni gledaju, prate, slušaju i kreiraju različite sadržaje. Najčešće prate YouTubere, gledaju crtane filmove, muzičke sadržaje i videa, pa slijedi igranje igrica i gledanje smiješnih videa. Adolescentima su podjednako omiljeni platforma YouTube, serije i muzika. Djevojčice češće od dječaka na platformi YouTube gledaju muzička videa i crtane filmove, a dječaci češće od njih gledaju tutorijale za igranje igrica i sportske isječke. Detaljnije podatke o medijskim navikama djece u BiH pročitajte u istraživanju UNICEF-a BiH i @Regulatorne agencije za komunikacije.

Ilustracija 3

Četvrtina djece uzrasta od 11 do 14 godina, i čak trećina adolescenata od 15 do 18 godina smatra da teško kontrolira vrijeme koje provodi pred ekranom. Pri tome djevojčice češće od dječaka smatraju da imaju dobru ravnotežu između vremena koje provode ispred ekrana i drugih aktivnosti. Za više podataka o medijskim navikama djece pročitajte istraživanje UNICEF-a BiH i @Regulatorne agencija za komunikacije.

Ilustracija 4

Boravak pred ekranom djeci od 7 do 10 godina najčešće zamjenjuje igranje, a djeci od 11 do 18 godina druženje. Mlađa djeca navode da bi se, da ne provode toliko vremena pred ekranom, više igrala u 64% slučajeva, kod djece uzrasta od 11 do 14 godina 51% je reklo da bi se više družili, a 39% da bi se više igrali ili izlazili vani. 56 % adolescenata kaže da bi se više družili, a 45% i više izlazili vani. Djeca bi češće i učila, odmarala se i pospremala i pomagala u obavljanju kućnih obaveza. Pri tome djevojčice češće od dječaka ističu da bi, da ne provode vrijeme pred ekranom, više učile i pomagale u pospremanju i obavljanju kućnih obaveza. Detaljne podatke možete pričitati u istraživanju „Medijske navike djece i stavovi roditelja“ UNICEF-a BiH i @Regulatorna agencija za komunikacije.

Ilustracija 5

Čak troje od deset djece uzrasta od 4 do 18 godina nekada je na televiziji gledalo nešto što ih je prestrašilo, zabrinulo, navelo da se osjećaju neugodno i slično. Djevojčice pri tome češće od dječaka ističu da su bile izložene televizijskim sadržajima koji su loše uticali na njih. Saznajte više iz istraživanja „Medijske navike djece i stavovi roditelja“ UNICEF-a BiH i @Regulatorna agencija za komunikacije.

Ilustracija 6

Djeca uzrasta od 7 do 18 godina relativno dobro su upoznata sa televizijskim klasifikacijskim oznakama 12+, 16+ i 18+. Međutim, u odnosu na upoznatost, poštovanje ovih oznaka je znatno niže i raskorak je veći što su djeca starija. Tako ukoliko je označeno da djeca njihovog uzrasta ne bi trebala gledati određeni sadržaj, od njegovog praćenja uvijek odustaje šest od deset djece uzrasta od 7 do 14 godina i tek troje od deset adolescenata. Djevojčice češće od dječaka poštuju klasifikacijske oznake u pogledu pogodnosti televizijskih sadržaja za određenu starosnu dob pokazalo je istraživanje UNICEF-a BiH i @Regulatorna agencija za komunikacije „Medijske navike djece i stavovi roditelja“.

Ilustracija 7

Devet od deset anketirane djece uzrasta od 11 do 18 godina zadovoljno je stepenom povjerenja koje u njih imaju njihovi roditelji u vezi korištenja medija i IKT. Djevojčice su češće od dječaka zadovoljne stepenom povjerenja koji u njih imaju roditelji kad je u pitanju korištenje medija, prema istraživanju „Medijske navike djece i stavovi roditelja“ UNICEF-a BiH i @Regulatorna agencija za komunikacije.

(Kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Tipično jutro prije škole: Osmi mart u domu Marije Hudolin

Naredna priča

Zvanično potvrdili: Meghan i Harry otkrili spol bebe

Najnovije iz VIJESTI

-->