Niko nas nije spremio za ovakvu situaciju, nije ni najavljena, a neizvjesno je i njeno trajanje. Došlo je do otkazivanja sistema kakvog poznajemo. Zatvorene su odgojno-obrazovne institucije, a djeca i mladi su kod kuće. Imamo mnogo slobodnog vremena i upućeni smo jedni na druge.
Roditelji koji imaju priliku da rade od kuće su se našli u situaciji da trebaju uskladiti posao, brigu o djeci i svoju novu ulogu učitelja. Drugi izbor jednostavno ne postoji. Iako se školski sistem prilično dobro snašao, uhodavanje još traje i nastavno osoblje istovremeno uči kako da najbolje iskoristi resurse za online nastavu i digitalnu komunikaciju sa učenicima. Pa ipak, i uz najbolju organizaciju, potrebno je da neko prati i nadgleda djecu, a to je najčešće roditelj. Sada možemo iskusiti kako nastavnicima izgleda jedan radni dan.
Kao prvo, napravili smo plan i osmislili dnevnu organizaciju. Tako će nam svima biti lakše, dan će imati strukturu, a bićemo sigurni da smo ispoštovali sve potrebne segmente svojih života. Koliko je važno obuhvatiti učenje akademskog sadržaja, toliko je važno ne zanemariti učenje životnih vještina, odmor i rekreaciju, te vrijeme za sebe. Kada bolje razmislite roditelji su prirodni i najbolji učitelji svojoj djeci. Nećemo biti savršeni, ali počnimo s onim što znamo i postepeno učimo.
Uključila sam djecu u kuhanje. Tako mogu učiti matematičke pojmove, mjerenje i omjere. S druge strane, uče se ekonomičnosti i na koje se sve načine mogu iskoristiti namirnice. Kuhanje je i vid brige o sebi, te tako uče o zdravoj ishrani i sadržaju namirnica koje svakodnevno konzumiraju. Ima tu i biologije i geografije. Dok oni kuhaju, mogu da se posvetim sebi.
Uz ograničeno kretanje napolju, trudimo se isplanirati vrijeme za fizičke aktivnosti u kući. Za nekoga je to yoga, za nekoga HIIT, a za nekoga Just Dance na PS4. Važno je da se svaki dan krećemo uz muziku, tako doprinosimo i psihičkom blagostanju.
Nastojim da uspostavim i održim lijep odnos sa svojom djecom, njihovo povjerenje i osjećaj sigurnosti su u ovom trenutku najvažniji. Starija djeca i mladi dosta svog vremena provode na društvenim mrežama i izloženi su nekontrolisanoj količini informacija i razmišljanju nepoznatih ljudi. Teško im je sve to kanalisati i odbraniti se od često zlonamjernih, netačnih i zbunjujućih podataka. Bitno je da smo tu za njih, da s nama mogu razgovarati ukoliko imaju dileme, nejasnoće i brige.
Djeca nedostatak direktnog kontakta sa vršnjacima pokušavaju nadoknaditi komunikacijom na društvenim mrežama, i čini se da se polako navikavaju na takav oblik druženja. Prednost je da su zajedno počeli raditi zadaće.
Učenje u kućnoj atmosferi zahtjeva uvježbavanje vještina učenja i radnih navika. Čitanje novog gradiva može biti neuspješno jer je potrebno fokusirati se, što je kod kuće otežano usljed prisustva različitih uređaja (telefona, laptopa i sl.). Omogućite odgovaranje na poruke i slušanje muzike u češćim periodima odmora između perioda fokusiranog učenja. I na kraju, vjerujte nastavnicima i da je ono što oni rade u cilju podučavanja na daljinu najbolje za Vaše dijete.
Piše: Marina Nezorović
(dugabih.ba/Kidsinfo.ba)