Više od četvrtine djece koja kreću u osnovnu školu ne zna komunicirati punim rečenicama, dok istodobno raste zabrinutost zbog količine vremena koje djeca provedu ispred ekrana, upozorenje je britanskog ministra obrazovanja Damiana Hindsa u svom govoru o društvenoj pokretljivosti. Na žalost, ništa bolje stanje nije ni u Hrvatskoj, unatoč činjenici da djeca u školu kreću i dvije godine kasnije nego mali Britanci.
“Više od četvrtine djece koja kreću u osnovnu školu ne zna komunicirati punim rečenicama, dok istodobno raste zabrinutost zbog količine vremena koje djeca provedu ispred ekrana”, rekao je britanski ministar obrazovanja Damian HINDS u svom govoru o društvenoj pokretljivosti. Hinds smatra da bi tehnologija mogla pomoći roditeljima u ranom razvoju jezika njihove djece. Ministar obrazovanja također je obećao da će u deset godina prepoloviti broj djece koja nemaju potrebne vještine ranoga govora ili čitanja.
Statistički podaci pokazuju da 28 posto djece u dobi od četiri i pet godina ne zadovoljava razinu komunikacije i pismenosti koje se od njih očekuje.
“Skandalozno je da imamo djecu koja kreću u školu, a nisu sposobna komunicirati punim rečenicama niti čitati jednostavne riječi” – kaže Hinds. – “To je problematično. Naime, ako zaostajete od samog početka, teško ćete uhvatiti korak s ostalima. Vaši vas vršnjaci neće čekati, stoga se ovaj jaz samo produbljuje. To ima velik utjecaj na društvenu pokretljivost.”
Dva je puta veća vjerojatnost da će četverogodišnjaci i stariji od njih s lošim vokabularom biti nezaposleni u dobi od 34 godine, za razliku od djece s dobro razvijenim rječnikom, pokazuje istraživanje.
Najavljujući obrazovnu konferenciju koja će se održati ove jeseni, a da bi potaknuo roditelje da vrlo rano počnu poticati jezični razvoj kod svoje djece, Hinds je rekao: “Učenje kod kuće, sasvim razumljivo, može biti posljednji tabu u obrazovnoj politici – međutim ne možemo si priuštiti da ignoriramo taj aspekt obrazovanja kad je u pitanju društvena pokretljivost.
Ne želim roditeljima govoriti što bi trebali raditi. Znam da oni odgajaju svoju djecu, vole ih, ulažu u njih na tako mnogo načina i žele ono što je najbolje za svoju djecu. Međutim, to ne znači da dodatna podrška i savjet ne mogu pomoći.”
Konferencija će okupiti poduzeća, dobrotvorne ustanove, tehnološke tvrtke i medijske grupacije da potaknu roditelje da čitaju i uče nove riječi sa svojom djecom.
Hinds je također rekao: “Iako smo s opravdanjem zabrinuti zbog vremena koje djeca provode pred ekranima, mediji i moderna tehnologija također mogu pomoći podići svjesnost i potaknuti roditelje da pomognu u ranom jezičnom razvoju svoje djece.”
Vlada planira uložiti 20 milijuna funti u smanjivanje jaza između djece koja dolaze iz nepovoljnijih sredina i njihovih vršnjaka. Međutim, podaci pokazuju da nejednakost u obrazovnom sustavu raste, dok su najranjivija djeca najviše pogođena ovim problemom.
Razlika u postignućima između djece koja su smještena kod skrbnika i njihovih vršnjaka u čitanju, pisanju i matematici kontinuirano raste od 2010. godine. Zamjenica ministra obrazovanja Angela RAYNER rekla je sljedeće: “Naš bi se obrazovni sustav trebao usredotočiti na to da pomogne najranjivijoj djeci te poduzme korake da izjednači uvjete između njih i djece koja dolaze iz imućnijih obitelji.”
(harfa.ba)