fbpx

Znanje je njihova luka: Nova sezona Klinaca naučnika je tu

Prvih šest epizoda Klinaca naučnika producirano je u proljeće 2020. godine kako bi se djeci predškolskog uzrasta, kroz zabavan i zanimljiv dijalog, približile informacije o virusima, bolestima, higijeni i prevenciji – da bi bolje razumjeli aktuelnu pandemiju COVID-19.

Nova, četvrta sezona ovog domaćeg serijala, koji je kombinacija lutkarskog, animiranog i video programa, premijerno je emitovana na BHT1, te će biti dostupna i putem drugih bh. TV stanica, kao i na internetu.

S novom sezonom, serijal čini ukupno 28 epizoda u kojima djeca imaju priliku pratiti stare i upoznati nove likove, naučiti nove pjesmice, ali i važne životne vještine. Kako ojačati organizam da se izbori sa prehladom, gripom i virusima? Kakva je veza između nauke i muzike i šta je to dezinfekcija? Da li je zdravo igranje igrica i koje igre mogu pokrenuti naše cijelo tijelo? Kako se nositi s osjećajima? Šta kada pogriješimo?

Ekonomske posljedice izazvane COVID-19 pandemijom direktno su se odrazile na obrazovne mogućnosti za djecu. Ionako oskudne, prilike za rano učenje djece predškolskog uzrasta iz porodica slabijeg socio-ekonomskog statusa, djece iz ruralnih područja, romske djece i djece sa razvojnim kašnjenjima i poteškocama u razvoju, dodatno su otežane, kaže Sanja Kabil, voditeljica programa obrazovanja u UNICEF-u BiH, koji podržava izradu serijala.

Kada uzmemo u obzir da je ionako nizak nivo pohađanja predškolskog obrazovanja u BiH, svega 25 odsto, usljed pandemije dodatno smanjen, odluka o kreiranju edukativnog sadržaja koji prati oblasti razvojnog kurikuluma predškolskog obrazovanja nametnula se kao jedno od rješenja, i tako smo dobili Klince naučnike.“

Klinci naučnici omogućavaju učenje kroz igru i zabavu, posebno prilagođenu djeci u formativnim godinama, dodaje Sanja Kabil.

Posljednja, četvrta sezona serijala je usmjerena na emocionalnu pismenost i samoregulaciju – oblasti koje predstavljaju temelj dječijeg razvoja, učenja i socijalizacije, a koje su izuzetno važne u kriznim periodima poput pandemije. Nadam se da će pjesme i izrazi naših klinaca naučnika doprijeti do što većeg broja djece i roditelja, te da će potaknuti stvaranje okoline u kojoj svako dijete razumije svoje potrebe i emocije, slobodno ih je izraziti i o njima komunicirati.

Prema izvještaju “Medijske navike djece i stavovi roditelja” iz 2020. godine, koje su proveli UNICEF BiH i Regulatorna agencija za komunikacije, tek 7 odsto djece uzrasta od četiri do šest godina prati dostupne obazovne programe na bh. TV stanicama. Crtani filmovi su sadržaj koji djeca ovog uzrasta najčešće gledaju – čak 95 odsto.

S druge strane, nešto više od polovine roditelja nije zadovoljno količinom dječijeg programa na bh. televizijama tj. procjenjuje da ga nema dovoljno/nema uopće (54 odsto). Mišljenja o njegovom kvalitetu su takođe podijeljena – 55,5 odsto roditelja kvalitet dječijeg programa na bh. televizijama ocjenjuju kao osrednji.

Kako bi sadžaj epizoda Klinaca naučnika odgovarao razvojnim potebama djece predškolskog uzrasta, dio kreativnog tima je i profesorica predškolskog odgoja i obrazovanja Naira Jusufović. Treća i četvrta sezona serijala posvećena je socio-emocionalni razvoj djece, a profesorica Jusufović ističe da su razvojna područja isprepletena, te da razvoj u jednom području utječe na razvoj drugog područja, stoga blokada u nekom razvojnom području negativno utječe na razvoj ostalih područja, što u konačnici znači da dijete neće ostvariti svoj puni potencijal.

Za socio-emocionalni razvoj nisu precizno definirani vidljivi indikatori u predškolskoj dobi kao što su npr. definirani za razvoj motorike ili govora, on je prilično i zapostavljen. Međutim, zapostavljanjem ovog razvojnog područja, koči se razvoj i ostalih razvojnih područja, zato što je socio-emocionalni razvoj vezan za formiranje slike o sebi – a samim tim je vezan za samopoštovanje, samopouzdanje, kao i kreativnost, koja vodi ka kritičkom promišljanju – i samoregulacije koja, između ostalog, doprinost odgodi zadovoljstva, jačanju volje i uspostavljanju kvalitenih odnosa sa drugom djecom i odraslima. Socio-emocionalnom razvoju potrebno je posvetiti posebnu pažnju tim prije što se ovaj segment nikako ili nedovoljno njeguje u porodici.

Serijal Klinici naučnici daju šansu djeci, ali i odraslima, da slušaju i promišljaju o svojim osjećanjima, da ih vežu sa potrebama, koje su pokretači našeg ponašanja, da razumiju svoje ponašanje, svoju  ljutnju i slično, ističe dalje a profesorica Jusufović.

Na ovaj način serijal doprinosi socio-emocionalnom razvoju djece, ali i razvoju njihovog govora, jer sve što rade i što im se dešava trebaju artikulisati i pravilno usmjeriti. Dobrobit za odrasle je da, možda prvi put, slušaju o osjećanjima i potrebama i da ih povezuju, te da procijene svoj govor, koji je u osnovi veoma nasilan i često blokira dijeteta, a blokirano dijete ne može ostvariti svoj puni potencijal.”

Nove epizode serijala Klinci naučnici premijerno su prikazane na BHT1, a sada ih možete pogledati i na na Facebook i YouTube kanalima UNICEF-a BiH, te su besplatno dostupne i svim zainteresiranim TV stanicama u BiH.

Serijal je proizvela produkcijska kuća “Marletti”, zahvaljujući podršci UNICEF-a BiH i USAID-a BiH, u sklopu odgovora na krizu izazvanu pandemijom COVID-19.

„Možda smo ekipa čudna,

Al’ znanje je naša luka,

Ne mame nas tričarije

Nas zanima… Nauka!

Iznad naših glava stalno,

Upitnici, uzvičnici,

Mi stičemo nova znanja,

Mi smo klinci-naučnici!“

(Kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Meghan i Harry objavili prvu fotografiju kćerke

Naredna priča

Poznate mame koje su u 2021. dobile djecu

Najnovije iz VIJESTI

-->