OSTALO

Kako djetetu olakšati i uljepšati spavanje

Kako djetetu olakšati i uljepšati spavanje

Spavanje je dio našeg života, sva živa bića trebaju san, a posebno je važan za djecu jer direktno utječe na psihički i fizički razvoj i primarna aktivnost mozga za vrijeme ranog razvoja. Pri spavanju se odmaramo i fizički i duševno. Kod spavanje postoje različite  faze.

Novorođenčad (1-2 mjeseca)

Kod novorođenčadi ciklusi budnosti i spavanja povezani su s osjećajem gladi, potrebom za presvlačenjem i pažnjom. Dnevno spavaju od 10.5 do 18 sati s periodima budnosti od jedan do tri sata. Pospanost novorođenčeta lako je uočiti pa kad primijetimo da je beba  plačljiva ili primjerice trlja okice. Djeca koja se naviknu na prisutnost roditelja pri uspavljivanju, kada se probude u toku noći, češće plaču tražeći roditelja kako bi ponovno zaspali.

Spavanje i dojenčad (3-11 mjeseci)

Nakon napunjenih šest mjeseci, noćna hranjenja više nisu potrebna i mnoga djeca spavaju cijelu noć. Kao i kod novorođenčadi i u ovoj dobi bi bilo dobro djecu staviti u krevet u trenutku kad primijetite da su pospani i umorni, ali su još uvijek budni. Neka vrijeme polaska na spavanje svaki dan bude isto, a soba u kojoj dijete spava tiha.

Spavanje kod djece u dobi od 1-3 godine

Djeci ove dobi potrebno je dnevno 12-14 sati sna. Spavanje po danu sada predstavlja jedan neprekinuti period u trajanju od jednog do tri sata. Potrebno je paziti da dijete ne spava u kasnim poslijepodnevnim satima jer bi to moglo odgoditi pravovremeno usnivanje noću. Česti su noćni strahovi i noćne more. Potrebno je održati raspored spavanja i ostati dosljedan te omogućiti djetetu da stalno spava na istom mjestu. U ovom razdoblju djeca često imaju određeni objekt sigurnosti poput dekice ili plišane igračke s kojima spavaju, slobodno im dopustite da ih zadrže.

Spavanje kod djece u dobi od 3-5 godina

Nakon pete godine većina više ne spava u toku dana. Kako im se razvija imaginacija, česti su noćni strahovi i noćne more, neki počnu i mjesečariti. U ovom razdoblju i nadalje zadržite uobičajeno vrijeme i stalno mjesto spavanja. Potaknite neku opuštajuću rutinu koja se odvija u sobi u kojoj dijete spava.

Svako šesto dijete pati od nesanice. Najčešće razlog je vrlo visoka razina buke, a također i velika količina vremena koje dijete provodi pred televizijom. Nakon kvalitetnog odmora dijete se može mnogo bolje koncentrisati jer mu se mozak obnovio. Zato pazite da se vaše dijete uvijek dobro naspava.

(roditelji.ba; kidsinfo.ba)