Treba prvo proći odjelima igračaka, slatkiša, pa se onda suočiti s dugim redovima na kasi. Samo razmišljanje o tome je iscrpljujuće. No, ne brinite, postoje trikovi za izbjeći stres
Kupovina u prodavnici, naročito kad su gužve, a i kad nisu, s malom djecom može biti jedna od onih obaveza koje se bojite, djetetu je dosadno, pospano je, vruće mu je, nema strpljenja.
Sasvim je prirodno i da djeca žele raditi nešto drugo, a i da mi moramo obaviti shoping, pa tražimo načine kako to uraditi što brže, kvalitetnije i smirenije.
Treba prvo proći odjelima igračaka, slatkiša, pa se onda suočiti s dugim redovima na kasi. Samo razmišljanje o tome je iscrpljujuće.
Ipak, nekada put i to morate. Taj pothvat vjerojatno nikada neće postati vaša omiljena razbibriga, ali postoje načini da ga se učini podnošljivim.
Čak i kratki odlazak do obližnje prodavnice može prerasti u iskušenje ako su djeca s vama, a dječje ponašanje malo ‘razigranije’. Raznolikost svijetlih i šarenih predmeta na policama često budi njihovu znatiželju i apetite. Kada se približite blagajni, aktivira se lukava marketinška strategija trgovine. Oni su svjesni da mala djeca ne mogu odoljeti privlačnosti predmeta namjerno postavljenih na visini njihovih očiju.
Smijeh, a ne stres
I ovdje vam je, vjerovali ili ne, potrebna priprema. Objasnite svojoj djeci kako shoping funkcionira. Nije potrebno da sve razumiju, ali mala djeca su prirodno znatiželjna i žele istraživati koristeći sva svoja osjetila. Potrebna je određena jezična sposobnost i osnovni vokabular kako bi mogli prepoznati točan proizvod koji tražite.
Prije nego se nađete u trgovini s malom djecom, pripremite se:
- Odgovorite na pitanje “Što ćemo danas kupiti?”
- Zapitajte se i “Što danas nećemo kupiti?”
- Kod kuće napišite popis za kupovinu i pregledajte ga s djetetom. Na taj će način naučiti da treba kupiti samo ono što je na popisu.
- Unaprijed predvidite i procijenite situaciju. Zamislite se kao istraživač avanturističkog svijeta s vašim malim suputnikom. Zapitajte se hoće li taj okoliš biti poput tajanstvene džungle, prepune primamljivih izazova za vaše dijete. Razmislite o tome kako će se pravila igre mijenjati, ovisno o tome na koliko ćete „mamaca“ naići za vrijeme kupnje.
Imajte na umu da svakoj situaciji koja završava izlivom bijesa prethodi niz događaja. To vam nudi više trenutaka za intervenciju ili sprječavanje. Ako unaprijed prepoznate specifične izazove s kojima će se vaše dijete vjerojatno suočiti možda ćete moći zaustaviti izljev bijesa prije nego što počne.
Dajte djetetu ulogu
Uključite svoje dijete u korisne zadatke kako bi se razvila njihova uloga pomagača. Ako se osjećaju kao vaši pomoćnici – i idealno, zaista prihvate tu ulogu – izljev bijesa najvjerojatnije će izostati.
Potaknite aktivno sudjelovanje svog djeteta u procesu kupovine. Omogućite im da preuzmu ulogu asistenta pri odabiru proizvoda s polica, organiziranju stvari u košarici ili vrećici za kupovinu. Naj taj će se način osjećati uključenima i neće stići misliti o drugim stvarima.
Imajte na umu da djeca imaju svoje granice. Ako kupujete s djecom, obratite pažnju na njihove potrebe. Jesu li umorna, gladna, previše uzbuđena zbog buke ili jednostavno trebaju svjež zrak, fizičku aktivnost ili utješni zagrljaj?
Razvijte strategiju
Uključivanje djece u proces donošenja odluka tokom kupovine predstavlja ključan aspekt. Postavljanjem pitanja poput “Koja od ovih breskvi ti se čini bolja?” možete transformirati ponekad frustrirajuće iskustvo kupovine. Djeca svih dobnih skupina uživaju u mogućnosti sudjelovanja u biranju proizvoda, a donošenje vlastitih izbora pruža im osjećaj autonomije.
Načini na koje možete unaprijediti ovu interakciju uključuju donošenje njihovih omiljenih napitaka, grickalica i knjiga za čitanje. To ne samo da može olakšati situaciju, već također pomaže u održavanju pozornosti i motivacije djeteta.
U okruženju prepunom odraslih, mala djeca se ponekad mogu osjećati preplavljeno i nesigurno. Podignite ih u naručje kako bi se osjećala sigurnije i kako bi vidjela više toga. To će ih zasigurno umiriti.
Kako biste umanjili potencijalni stres koji prate gužve, vrijeme kupovine planirajte mudro. Izbjegavanje shopinga neposredno prije večere, kada su prodavnice najčešće najprometnije i kad svi, roditelji i djeca, osjećaju veću iscrpljenost, može biti mudar potez. Radije odaberite jutarnje ili rano popodnevne sate tijekom radnih dana ili pomaknite večeru malo ranije.
Naučite reći „ne“ kada je to potrebno. Suština odbijanja leži u komunikaciji s djetetom. Važno je da dijete osjeća vašu prisutnost i podršku, čak i ako trenutačno ne možete ispuniti sve njegove želje. Objasnite mu da trenutno niste u mogućnosti kupiti mu željenu igračku, ali svakako ćete ju staviti na popis želja za ubuduće. Tako ćete djetetu dati nadu, a vi ćete se za sada izvući iz neugodne situacije. Kao što je nekad istaknuo odgojitelj John Holt, nema razloga da ne bismo djetetu rekli “ne” na jednako ljubazan način kao što kažemo “da”.
Pozitivno iskustvo
Boravak u prodavnici s malom djecom neće uvijek biti ugodan. To je nešto na što morate biti spremni. Važno je obrazovati se i primjenjivati spomenute strategije kako biste put u trgovinu učinili pozitivnim iskustvom. Ključ je u pažljivom planiranju i pripremi, što uključuje razgovor s djetetom o očekivanjima, izradi popisa za kupovinu te aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu.
Ne zaboravite da je rješenje uspješnog upravljanja situacijama u trgovini s malom djecom u otvorenoj i suosjećajnoj komunikaciji. Bez obzira na ishod kupovine, važno je da dijete osjeća vašu podršku i prisutnost. U konačnici, pristupanjem shopingu s djetetom kao timskoj avanturi možete stvoriti vrijedne uspomene i ojačati vaš odnos.