fbpx

Mame blogerice pišu za Kidsinfo: Kako putovati s malim djetetom, a ne doživjeti nervni slom

Samra Kulenović je mama dvojice sinova. Ona za naš portal piše o jednoj od najljepših, ali i, kako često možemo čuti, najtežih životnih uloga, onoj roditeljskoj.  U nastavku pročitajte njen tekst u kojem je govorila o putovanju s malim djetetom, te dala korisne savjete.

Kako smo sada ušli u novu godinu, s njom se nadamo da ćemo opet početi putovati. A jeste li ikada putovali s bebom ili malim djetetom? To je posebna priča i pravi doživljaj. Može biti kao noćna mora, ali uz dobru pripremu prođe bolje nego ste se nadali.

Kada smo Danin i ja prvi put sami putovali, on je imao sedam mjeseci i išli smo avionom za Njemačku. Mislim da sam tada pročitala sve moguće tekstove vezane za putovanje s bebom kako bih se mogla što bolje pripremiti za taj veliki događaj.

Kada putujemo sa djecom, uvijek izgleda kao da se selimo. Suzdržite se od nošenja suvišnog prtljaga. Razmislite šta je stvarno neophodno. To sve, naravno, zavisi od toga gdje putujete, da li odsjedate kod nekoga ko isto ima djecu sličnog uzrasta ili u hotelu, te od toga koje je godišnje doba i tako dalje. Mislim da je za svako putovanje potrebna takozvana “zlu ne trebalo” mala putna apoteka. Naša je sadržavala probiotik, Nosi set, sirup protiv temperature i kremu za pelenski osip. Što se garderobe tiče, nismo puno nosili jer nas je sve već čekalo na odredištu.

Pakovanje kofera je inače druga tema. U ručnom prtljagu sam složila sve da mi bude pri ruci, tako da jednom rukom mogu vaditi šta mi je u tom trenutku potrebno. Za putovanje je “maksuz” kupljena nova igračka koja je trebala Danina zabaviti jedan dio leta. Na telefon sam snimila pjesmice koje voli. Kolica smo predali na check in-u, pa je najpametnije bebu dalje nositi u kengur nosiljci kako bi ruke bile slobodne. Danin je u tom periodu dojio, pa je hranjenje bilo lako i svuda moguće. Tempirala sam da vrijeme spavanja bude kada uđemo u avion. Međutim, ne ide uvijek sve po planu.

Avion je kasnio jedan sat što je bilo dovoljno vremena da se beba premori i ne mogne više zaspati lako. Jedan dio leta sam uspješno zabavljala dok mu nije sve dosadilo. Čudo je kako i nova igračka relativno brzo dosadi kada je pospanost u pitanju. Tako da je zadnjih pola sata proveo kenjkajući i plačući dok se napokon nije umorio na mojim rukama i zaspao. Mnogo sam pogrdnih pogleda u avionu morala tada pretrpiti. Da sam ove pameti, ne bi mi smetali.

Putovanje nazad je zato prošlo bez suza i savršeno.

Drugi put kada smo putovali sami, Danin je imao dvije i pol godine. Letjeli smo avionom do Kelna i onda vozom nastavili još oko tri sata do finalne destinacije. Sada je već bio veći i odmah je izazov bio veći. Kako aktivnog dvogodišnjaka zadržati da sjedi tako dugo. Već sam mogla zamisliti kako hoda po vozu i vrišti po avionu. Ovaj put sam za njega pripremila nekoliko najdražih grickalica i slatkiša, novu igračku i imali smo igricu slaganja puzzli na telefonu. Kako je volio slagati puzzle, a nismo imali običaj da mu dajemo telefon, ovo mu je bilo posebno zanimljivo. U vozu je od kontrolora karata dobio igračku, bombone i malu bojanku s bojicama, pa je imao još jednu zanimaciju. Bitno je samo djetetu odabrati stvari koje on voli i koje znate da će ga zabaviti neko vrijeme. Mislim da djeca uživaju u tome da im se priča u toku putovanja gdje sad idemo iduće, koliko to traje, šta vidimo kroz prozor, ko vozi voz i drugo. Putovanje je prošlo više nego dobro. Što su djeca starija, lakše je da ih zabavite i smirite na jednom mjestu. Možete s njima igrati razne igrice kao što su “na slovo, na slovo”, mi to igramo sada često u autu, “vidim nešto što ti ne vidiš” ili igricu “kaladont” s malo starijom djecom. Takve igre će skratit čak i duge vožnje automobilom. Kada putujete s djetetom, opustite se i pokušajte što više uživati. Djeca osjete ako smo mi nervozni. Ako putujete sami s djetetova, nemojte se ustručavati pitati za pomoć, npr.stjuardesu ili nekoga ko sjedi pored vas. Bitno je znati da sa djetetom uvijek imate prednost pri ukrcavanju u avion. Ja je ne koristim, već uđemo među posljednjim putnicima, jer čim se smjestimo na naša sjedišta odmah polijećemo. Ne bude više čekanja na mjestu.

Ja jedva čekam naše iduće putovanje. Ovaj put sa jednim novim članom i novim izazovima. Volim da putujem i uživam u svemu što putovanje nosi. Od pakovanja, preko isčekivanja, polijetanja do granične policije koja poželi dobrodošlicu. Svjesna sam da će buduća putovanja izgledati malo drugačije zbog epidemiološke situacije, ali mi smo spremni na sve. Lijepo se provedite na svom idućem putovanju, puno se smijte i stvarajte divne uspomene.

(Kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Naida Kundurović: Dojenje je nešto najljepše što sam doživjela u majčinstvu

Naredna priča

Aktivnost za mališane: Preslatka Ena pokazuje kako da napravite jednoroga od gipsa