/

Zdravom ishranom poboljšajte plodnost

 Stručnjaci parovima, prije svega ženama, koji planiraju trudnoću savjetuju da promijene  ishranu u periodu od tri mjeseca do godinu prije pokušaja začeća. No, čak i ako već pokušavate da ostanete u drugom stanju, trebate znati da za prelazak na zdravu i pravilnu ishranu nikada nije kasno.

Svoju plodnost možete povećati na prirodan način i to unošenjem dovoljne količine antioksidanata, vitamina i minerala, a mi vam u nastavku donosimo neke od najpotrebnijih.

Vitamin D

Vitamin D pomaže tijelu u procesu stvaranja spolnih hormona, što utječe  na ovulaciju i hormonsku ravnotežu.

Vitamin E

Vitamin E je izuzetno važan antioksidans koji doprinosi poboljšanju kvaliteta i pokretljivosti sperme kod muškaraca. No, to nije sve, ovaj vitamin je izuzetno bitan za zdravlje svih ćelija u organizmu.

Vitamin C 

Vitamin C kod žena unapređuje nivo hormona kao i plodnost u periodu lutealne faze ovulacijskog ciklusa. Kod muškaraca vitamin C unapređuje kvalitet sperme, čime se smanjuje rizik od pojave hromozomskih problema.

 CoQ10

Istraživanja su pokazala da je koenzim Q10 neophodan kako bi ćelije proizvodile energiju, a njegov značaj je poseban i kada je riječ o unapređenju funkcioniranja jajne ćelije, te kvaliteta sperme. Riječ je o izuzetno važno antioksidansu koji pomaže u zaštiti ćelija od štetnog utjecaja slobodnih radikala.

Selen

Istraživanja su pokazala da je koenzim Q10 neophodan kako bi ćelije proizvodile energiju, a njegov značaj je poseban i kada je riječ o unapređenju funkcioniranja jajne ćelije, te kvaliteta sperme. Riječ je o izuzetno važno antioksidansu koji pomaže u zaštiti ćelija od štetnog utjecaja slobodnih radikala.

 Folna kiselina

Folna kiselina spriječava pojavu defekata na neuralnoj cijevi, te pojavu urođenih srčanih mana, zečje usne, defektnih udova i anomalija urinarnog trakta koje se javljaju tokom procesa razvoja fetusa. Nedostatak folne kiseline može uzrokovati zaostajanje u procesu razvoja fetusa, te dovesti do prijevremenog porođaja, kao i rođenje djeteta s niskom porođajnom masom. Nizak nivo folne kiseline u trudnoći može dovesti i do povećanja nivoa homocisteina u krvi, što dovodi do brojnih komplikacija, a abrupcija posteljice je jedna od najčešćih.

 Esencijalne masne kiseline

Dokazano je da su Omega-3 masne kiseline izuzetno bitne za plodnost s obzirom na činjenicu da podstiču ovulaciju, reguliraju nivo hormona u organizmu, unapređuju sluzokožu grlića maternice, te poboljšavaju zdravstveno stanje  cjelokupne maternice tako što podstiču protok krvi u reproduktivnom sistemu. Omega-3 masne kiseline sadrže dvije ključne kiseline, tačnije EPA (eikozapentaensku) i DHA (dokozaheksansku) kiselinu. Nedostatak DHA kiseline tokom trudnoće može dovesti do prijeranog porođaja i do rođenja djeteta s niskom porođajnom masom. Uz to, ove kiseline su jako bitne i za cjelokupno zdravlje djeteta, a prije svega za razvoj mozga i vida.

Željezo 

Kada ste trudni vaše tijelo se suočava s poteškoćom da održi normalan i potreban nivo željeza, a zbog toga što beba uzima željezo iz majčinog organizma. U skladu s tim je jako bitno da svom organizmu, a prije nego što ostanete u drugom stanju, obezbijedite potrebne rezerve željeza.

Cink 

U ženskom organizmu cink utječe na rad više od 300 različitih enzima i njegov nedostatak može dovesti do nepravilne ćelijske diobe, do poremećaja ravnoteže nivoa estrogena i progesterona, kao i do poremećaja u funksioniranju reproduktivnog sistema. U skladu s tim se nedostatak cinka dovodi u direktnu vezu s pobačajima u ranim fazama trudnoće. No, trebate znati da je cink izuzetno važan i za plodnost muškaraca s obzirom na to da poboljšava kvalitet i unapređuje funkciju sperme.

(Index.hr/kidsinfo.ba)

Prethodna priča

Profil uređuje njena mama: Djevojčica koja zarađuje skoro 28 hiljada KM za fotografiju na Instagramu

Naredna priča

Vikend na planini: Oprema koju trebate imati

Najnovije iz Put do trudnoće