fbpx

Naučnici tvrde da zatvaranje škola slabo pomaže u suzbijanju širenja korona virusa

Zatvaranje škola nije od velike pomoći u suzbijanju širenja novog korona virusa,  te može imati dalekosežne društveno-ekonomske posljedice, tvrde britanski naučnici.

– Postojeći dokazi koji idu u prilog zatvaranju škola u borbi s covidom-19 vrlo su slabi – objavili su naučnici s londonskog sveučilišta UCL (University College London). 

– Iz ranijih studija znamo da zatvaranje škola ima najbolji učinak na viruse koji nisu visoko zarazni i koji češće napadaju djecu. To je suprotno od covida-19 – kazao je jedan od voditelja istraživanja, Russell Viner. 

Modelirane studije covida-19 predvidjele su da će se zatvaranjem škola prevenirati samo dva do četiri posto smrti, “mnogo manje nego ostalim mjerama socijalnog distanciranja”, kažu naučnici.  

– Ali zatvaranje škola može imati duboke ekonomske i društvene posljedice – napisali su u članku objavljenom u časopisu The Lancet Child and Adolescent Health.

Donositelji odluka moraju biti svjesni toga da, kada razmatraju mogućnost zatvaranja škola zbog covida-19 posebno imaju u vidu kakve će posljedice ono imati na djecu, osobito na onu s poteškoćama u razvoju.

Milijuni djece u svijetu obuhvaćeni su zatvaranjem škola kao jednom od mjera u borbi s novim korona virusom.

Kako bi analizirali njezin potencijalni učinak, znanstvenici UCL-a proučili su 16 postojećih studija, uključujući devet o zatvaranju škola tijekom epidemije SARS-a, respiratorne bolesti koju uzrokuje virus sličan ovome koji izaziva covid-19. 

Podaci iz Kine, Hong Koga i Singapura upućuju na to da zatvaranje škola “nije pridonijelo kontroli epidemije”, napisali su u sažetku studije. 

Stručnjaci koji u nju nisu bili uključeni kažu da istraživanje i rezultati potvrđuju ono u što su mnogi sumnjali. Korist od zatvaranja škola, kada je posrijedi javno zdravlje nije proporcionalna socijalnim i ekonomskim posljedicama po djecu i roditelje koji su mjerom obuhvaćeni. 

– Ovaj rad ukazuje na to da bi se škole trebale i morale početi otvarati čim završi prvi val bolesti – komentirao je Robert Dingwall, profesor sociologije na notingemskom sveučilištu Trent.

(N1, Kidsinfo.ba) 

Prethodna priča

dm drogerie markt BiH predlaže 20 aktivnosti kojima se možete posvetiti u izolaciji

Naredna priča

RTRS: Školski čas za 9. april od prvog do šestog razreda

Najnovije iz VIJESTI

-->